Rail4Chem - Railion - RFF - Rurtalbahn - Veolia

Geplaatst op maandag 04 februari 2008 @ 22:27 , 845 keer bekeken

Rail4Chem Benelux BV
Rail4Chem is opgericht door BASF, Hoyer, Bertschi en VTG Lehnkering. Het bedrijf begon met het leveren van tractie (haulage) voor shuttletreinen voor de Duitse publieke sector en is inmiddels uitgegroeid tot een internationale spoorvervoerder met een eigen vestiging in Nederland.

Railion Nederland NV
Railion Nederland NV is Nederlands grootste railtransportbedrijf en vormt onderdeel van Deutsche Bahn AG. Een toonaangevende en wereldwijd actieve logistiek dienstverlener met grote belangen in expeditie, luchtvracht, zeevracht, wegvervoer en railtransport.

Bij Railion werken in Nederland zo'n 1.000 mensen. Railion beschikt over eigen locomotieven, wagens en machinisten. Railion Nederland vormt samen met Railion Deutschland, Railion Italia en Railion Danmark het railtransportdeel binnen DB Logistics, de naam van de divisie transport en logistiek van Deutsche Bahn AG. In 2006 vervoerde Railion Nederland een record van 31,1 miljoen ton goederen. Een stijging van ruim 6,5% vergeleken met 2005.

Rotterdam Rail Feeding BV (RRF)
Rotterdam Rail Feeding, richt zich op het vervoer van en naar de terminals. Het nieuwe spoorbedrijf is een initiatief van Karel Poiesz, ondermeer oprichter van het bedrijf Spoorflex.

RRF gaat voor het rangeerwerk vijf rangeerlocomotieven inzetten die zijn overgenomen van Nedtrain. RRF begint op de Maasvlakte met het vervoer van en naar de terminals. Onderzoek heeft uitgewezen dat treinen juist daar na het laden en lossen heel lang stilstaan. In de toekomst wil RRF ook in andere delen van de haven actief worden. Naast het vervoer van en naar de terminals biedt RRF ook aanvullende diensten aan zoals het regelen van documenten, tanken, kleine noodreparatie's en wagon inspecties.

 

Rurtalbahn Benelux B.V.
Begin 2007 is de Rurtalbahn Benelux B.V. opgericht in Nederland met als eerste doel het behalen van het veiligheidsattest voor Nederland en het spoorvervoer in en vanuit Nederland beter coördineren m.b.v. eigen machinisten, locomotieven en aansturing.

Rurtalbahn streeft naar een gestage uitbreiding van het nationale en internationale goederenvervoer en kan hiervoor eigen diensten aanbieden in Nederland, België en Duitsland en werkt in vele landen samen met andere vervoerders.

Veolia Cargo Nederland BV
Veolia Cargo Nederland BV (voorheen Connex Cargo Nederland BV), is sinds februari 2006 actief in het railgoederenvervoer. Het bedrijf is onderdeel van Veolia Environnement uit Frankrijk.

Veolia Cargo Nederland is in 2004 opgericht en kreeg in 2005 een bedrijfsvergunning in Nederland. In 2006 heeft Veolia het benodigde veiligheidscertificaat deel 1 en 2 ontvangen. In 2006 is begonnen met twee belangrijke diensten, een voor het vervoer van biodiesel tussen Rotterdam en het Duitse Bitterfeld en een voor het dagelijks vervoer van kolen tussen Rotterdam en Dortmund. Deze eerste diensten zijn opgezet in nauwe samenwerking met Veolia Cargo Deutschland.

Hierna volgden nog drie nieuwe diensten die voornamelijk door Veolia Cargo Nederland zijn opgezet. Zo rijdt Veolia voor ECT Venlo drie tot vier round-trips per dag tussen Rotterdam en ECT Venlo. In samenwerking met het Zwitserse SBB Cargo rijdt Veolia twee round-trips per week tussen de Broekman terminal in Rotterdam en Keulen, met als eindbestemming Zwitserland. De derde dienst rijdt Veolia voor Hupac, een Zwitserse intermodale railoperator. Het betreft een dagelijkse trein met trailers en containers tussen Rotterdam en Hamburg/ Lübeck-Travemünde.


Welkom bij Clubs!

Kijk gerust verder op deze club en doe mee.


Of maak zelf een Clubs account aan:


Aanbevelingen door leden:

molen starstarstarstarstar

Wat een fantastische club is dit toch. Men moet hiervan allemaal Lid worden.